۱) شفافیت عملکرد سازمان در حوزه مدیریتی و سازمانی
اطلاع رسانی بهنگام مصوبات هیات مدیره بدون حذفیات و بروز رسانی آمار آنلاین
۲) تکمیل وب سایت ساماندهی مهندسان (سامانه گردشکار) [اجرای ابلاغیه اداره کل راه و شهرسازی؛ ایجاد ارتباط مستقیم مهندسان با کارفرما]
راه اندازی سامانه گردشکار برای طراحان، آزمایشگاهها و نقشه برداران مشابه سامانه مجریان و ایجاد درگاه پرداخت آنلاین از حساب کارفرما به حساب شخص مهندس و شرکتها
صدور پروانه اشخاص حقیقی و حقوقی عضو سازمان بر اساس قوانین و آخرین دستورالعملهای ابلاغی وزارت خانه
۳) پیگیری پرونده قضایی تا حصول نتیجه در مراجع قضایی و شورای انتظامی متخلفین جعل و آزادسازیهای زودهنگام
پیگیری پروندهی متخلفین در تجدید نظر شورای انتظامی
و معرفی به مرجع قضایی و پیگیری و شناسایی آمرین،
عاملین و مسببین بروز این تخلف
۴) پیشنهاد ایجاد سازو کار انتخاب مستقیم بازرسان توسط اعضای سازمان جهت استقلال عمل بازرسان
طرح موضوع جهت اصلاح قانون در مراجع ذی ربط
۵) ارجاع نظارت در همه متراژ ها جهت حذف تبعیض بین ناظران و مشاوران و کنسرسیوم در پروژههای بالای ۱۰ هزار متر مربع برای سازندگان
پروژههای بالای 2000 متر مربع همانند
سایر متراژها در چرخه ارجاع قرار
گرفته و به صورت سیستماتیک به واجدین شرایط ارجاع میگردد و در خصوص
پروژههای بالای 10000 متر در حوزه سازندگان ذی صلاح بر
اساس نص صریح مبحث دوم مقررات ملی (صفحه 45) و
آخرین دستور العمل سازندگان (سال 87 و 88 و89) به
صورت کنسرسیوم (همکاری اشتراکی چند شرکت) انجام میگردد.
با اجرای این بند از قانون مجریان حقوقی بیشتری از پروژه های بزرگ کسب درآمد مینمایند.
۶) پرداخت آنلاین و مستقیم حق الزحمه مهندسان طراح،مجری، نقشه بردار و آزمایشگاه مقاومت مصالح
پس از فراگیر شدن سامانه گردشکار برای همه صلاحیتها
(طراح، نقشه بردار، آزمایشگاهها و ...) امکان ایجاد درگاه پرداخت آنلاین (V-POS)
در حین عقد قرارداد آنلاین توسط بانکهای عامل وجود دارد. با راه اندازی این آیتم
آرزوی دیرین مهندسان در خصوص حذف واسطه در
پرداختهای مالی محقق گشته و مهندسان پروژه (غیر از ناظرین)
حق الزحمه خود را به صورت مستقیم دریافت مینمایند، از سویی
شفافیت مالی ایجاد شده کمک بسزایی برای پروندههای مالی مهندسان در سازمان امور مالیاتی دارد
۷)پیگیری قانونی حذف آرای وکالتی در مجامع
با توجه به اینکه اصلی ترین رکن سازمان مجمع عمومی است، در سالیان
اخیر به دلیل وجود آرای وکالتی (حدود سه برابر حضار
در مجمع)، مسیر مجمع همیشه به سوی تفکرات جریان ساز هدایت میشود و تصمیمات مجمع
گاهاً مغایر با خواسته عموم مهندسان است. از اینرو
پیشنهاد مدیریت تعداد آرای وکالتی جهت برون رفت از این مشکل در هیات مدیره مطرح خواهد شد.